Snel regelen

Jaaah ZorgConsulent

Zie je door de bomen het bos niet meer? De Jaaah ZorgConsulent kan je bijvoorbeeld helpen bij wachtlijstbemiddeling en een second opinion.

 

Wat kan een ZorgConsulent voor mij doen?

De ZorgConsulenten hebben medische kennis en kennen het zorgveld als hun broekzak. Zo helpen ze jou graag bij het kiezen van een arts of ziekenhuis, of om een gesprek met een arts voor te bereiden.

De ZorgConsulenten hebben een medische achtergrond. Een aantal zijn BIG-geregistreerde verpleegkundigen. Maar ze zijn geen praktiserende zorgverleners en kunnen dus geen diagnose stellen. Wel kunnen ze jou adviseren en staan ze altijd klaar om je te steunen of uitleg te geven.

Wat doet een ZorgConsulent?

  • wachtlijstbemiddeling
  • een second opinion
  • advies bij een behandeling
  • een gesprek met een arts helpen voorbereiden

Wachtlijstbemiddeling

Als je wordt doorverwezen voor een behandeling, kan het gebeuren dat je op een wachtlijst komt te staan bij een bepaalde zorgverlener. Zorgverleners en zorgverzekeraars hebben afspraken gemaakt over aanvaardbare wachttijden in de zorg. Deze wachttijden worden Treeknormen genoemd. Moet je langer wachten dan de Treeknorm, dan zoeken de ZorgConsulenten voor jou uit of je eerder geholpen kunt worden door een andere zorgverlener.

Online ggz-behandelingen

Verschillende zorgverleners voor de geestelijke gezondheidszorg (ggz) hebben ook een online behandelaanbod. Meestal is er geen wachttijd. Benieuwd of dit bij jou past? Lees meer informatie op de pagina Online behandelingen voor ggz

Een second opinion

Twijfel je over de diagnose die je huisarts, medisch specialist of andere zorgverlener met jou heeft besproken? Of over een voorgestelde behandeling? Dan kun je een second opinion aanvragen. Een ZorgConsulent legt uit wat je daarvoor nodig hebt en hoe je dat aanpakt.

Wil je in contact komen met een ZorgConsulent?

Sta je op een wachtlijst en wil je weten waar je het snelste terecht kunt? Of zoek je ander advies over gezondheid of zorg? Laat het ons weten via de chat in de app. Dan zorgen wij ervoor dat de ZorgConsulent contact met je opneemt.

Heb je nog vragen? Wij zijn er voor je

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 - 20.00 uur

Stel een vraag

Stuur een bericht op Whatsapp

Ma t/m vr: 8.00 - 21.00 uur

06 82 76 81 83
Meer contactopties